Jesteś tutaj :
  • Home
  •  
  • Rzeźba
  •  
  • Zależy Ci na jak największej ilości podciągnięć? Oto plan treningowy oraz kilka cennych rad jak prawidłowo zwiększać ilość podciągnięć na drążku
Zależy Ci na jak największej ilości podciągnięć? Oto plan treningowy oraz kilka cennych rad jak prawidłowo zwiększać ilość podciągnięć na drążku

Nie ma na świecie mężczyzny, który po wyjściu z siłowni nie uważa, że jest najsilniejszym i najlepiej zbudowanym facetem. Męskie ego na siłowni roście ze zdwojoną siłą, a nawet z potrójną. No właśnie, ale czy naprawdę jesteś tak silny i dobry jak Ci się wydaje? Szerokie plecy to jednak nie wszystko, bo jakie jest ich sens skoro tak naprawdę nie potrafisz wrzucić zwykłego roweru na bagażnik? Zapamiętaj sobie raz na zawsze zdanie, które zapewne nie raz i nie dwa Ci powtarzano, że wygląd to nie wszystko. Jeżeli chcesz , aby Twoje plecy były naprawdę silne a nie tylko szerokie to musisz wrócić lub dopiero zacząć najważniejsze ćwiczenie, a mianowicie podciąganie na drążku.

Podciąganie na drążku to jedno z najbardziej klasycznych ćwiczeń, a jak wiadomo klasykę powinien znać każdy. Oczywiście z dziedziny, która Cię akurat interesuje. Jeżeli chcesz zrobić plecy to dla Ciebie interesującą dziedziną jest akurat ta. Głównie chodzi o to,  byś włączył do swojego planu treningowego kilka serii podciągnięć. Zapewne pojawiła Ci się w głownie  myśl – ” przecież ja w ten sposób trenuję już od dawna’’… jednak jak widać Twój plan treningowy nie był wystarczająco dobry,  skoro nie przyniósł oczekiwanych wyników. Dzięki tym kilku cennym radom z kilku powtórzeń w naprawdę krótkim czasie osiągniesz liczbę dwucyfrową.

 

Sprawdź się:

W ciągu 3 minut podciągnij się tyle razy ile tylko dasz radę!

Pamiętaj o zasadach!

 -Drążek należy chwycić podchwytem na szerokość barków, pamiętając o oderwaniu nóg od podłoża
-Podciągnij się do momentu minięcia brodą drążka, następnie opuść się do momentu wyprostowania rąk. To jest jedno pełne powtórzenie.
-Podcięcia wykonuj tylko i wyłącznie w odpowiadającym Ci tempie, jednak nie rób tego zbyt szybko. Jeżeli czujesz, że opadasz z sił i nie zrobisz kolejnego powtórzenia to zrób sobie 20-30 sekund przerwy. Pamiętając jednak, by nie wyłączać w tym czasie stopera.

 

Sprawdź jak Ci poszło:

– < 19 powtórzeń  Słabo
– 20-29 powtórzeń Zadowalająco
– 30-39 powtórzeń Dobrze
– 40-49 powtórzeń Świetnie
– > 50 powtórzeń Doskonale

 

Popraw swój wynik

Podciągnij się do momentu minięcia drążka brodą, a następnie wstrzymaj wszystkie ruchy na 20 sekund i wróć do pozycji z której startowałeś. Aby wzmocnić plecy i poprawić swoje wyniki na drążku należy wykonać od 3-5 takich powtórzeń. Gdy przyjdzie taki czas, że będziesz mógł bez problemu wytrzymać 20 sekund, dodaj ciężar, umieszczając miedzy zgiętymi i skrzyżowanymi kolanami hantle.

Zacznij podciągać się do momentu, aż dotkniesz brodą drążka, następnie zacznij opuszczać się bardzo powoli i wstrzymaj wszystkie ruchy na 5-10 sekund. Uwierz mi, że nie jest to takie proste jak może się wydawać. Zrób 3 serie po 5 lub 6 powtórzeń, w zależności od Twojej kondycji i wytrzymałości.

 

Powodzenia!Trzymamy za Ciebie kciuki! 🙂

 

 

ARTYKUŁY POWIĄZANE
Najnowsze Artykuły
Znajdziesz nas na:


Auta z duszą: Mercedes-Benz 770K

Auta z duszą: Mercedes-Benz 770K