Jesteś tutaj :
  • Home
  •  
  • Rzeźba
  •  
  • Zaczynasz swoją przygodę na siłowni? Oto 8 złotych rad dla początkujących
Zaczynasz swoją przygodę na siłowni? Oto 8 złotych rad dla początkujących

Początki wszędzie bywają  trudne. Niezależnie od tego, czy zdecydujemy się na nową pracę, naukę języka obcego, zmianę dotychczasowego stylu życia, czy ćwiczenia na siłowni. Skoro już się zapisałeś i wykupiłeś karnet, pierwszy najistotniejszy krok masz już za sobą. Przygotowaliśmy dla Ciebie mini poradnik, który pomoże Ci przejść przez pierwsze treningi i pozwoli Ci uniknąć zaszufladkowania  w kręgu świeżaków. Jesteś gotowy?

1. Powoli, przecież nikt Cię nie goni

To chyba jedno z najbardziej ignorowanych zaleceń przez znaczną część młodych adeptów siłowni. Takie podejście ma swoje wytłumaczenie. Każdy, kto zapisuje się na siłownię i decyduje  na wysiłek w formie pracy nad własnym ciałem ma już na wstępnie pewne wyobrażenie i cele, które chce osiągnąć. Natomiast wielu osobom brakuje wiedzy, co do poszczególnych etapów, które należy przejść podczas tej pracy. Zdaj sobie sprawę, że masz przed sobą długą drogę, której nie da się przejść na skróty. Twój efekt końcowy będzie zależy od: systematyczności, odpowiedniej techniki, planu ćwiczeń, diety, wiedzy i przede wszystkim cierpliwości. Nie da się nic osiągnąć od razu. Praca czyni mistrza i tak jest również w tym przypadku. W pierwszy miesiącu powinieneś skupić się na prawidłowym wykonywaniu ćwiczeń. Dobrze jest mieć u swojego boku osobę, która pokaże Ci jak je wykonywać. Dobry tren sam ułoży Ci plan, podejdzie i skoryguje Twoje zmagania. Nie bój się pytać.  Przed wizytą na siłowni warto pooglądać filmiki instruktażowe na temat danych ćwiczeń. Bardzo istotne będą przede wszystkim dwa czynniki: stabilizacja i oddychanie. Pamiętaj, że źle wykonywane ćwiczenie zwiększa ryzyko kontuzji i nadwyrężeń, których nie potrzebujesz.

 

2. Zadaj sobie pytanie: na czym Ci zależy?

Tak naprawdę powinieneś już to wiedzieć zanim przekroczysz próg siłowni. Nie da się spalić tkanki tłuszczowej i budować mięśni jednocześnie. Zanim nie podejmiesz decyzji na czym Ci najbardziej zależy, nakreślenie odpowiedniego planu ćwiczeń i diety będzie niemożliwe. Redukcja tkanki tłuszczowej i budowanie masy mięśniowej są do siebie przeciwstawne i łącznie ich na dłuższą metę jest pozbawione sensu.

 

3. Daj sobie czas na regenerację

Ten podpunkt jest rozwinięciem punktu 1. Co nagle to po diable. Niecierpliwość nakazuje ćwiczyć początkującym niebywale często. Robiąc w ten sposób,  nie dajesz swoim mięśniom szansy na wzrost. Tylko podczas odpoczynku rosną i przybierają na sile.

 

4. Nie zapominaj o rozgrzewce

Rola rozgrzewki przed treningiem jest niezwykle istotna. Zmniejsza ryzyko kontuzji, ale również pozwala na wydajniejszy trening.

 

5. Pij dużo wody

Ta rada jest dedykowana do wszystkich, którzy trenują lub chcą prowadzić zdrowy styl życia. W trakcie godziny intensywnego treningu możecie stracić nawet litr płynów. Odwodnienie powoduje spadek koncentracji, wydolności. W skrajnych przypadkach halucynacje i w ostateczności udar cieplny. Jeśli nie chcecie by Wasz trening zakończył się wezwaniem karetki, to pamiętaj o piciu wody. Bardzo dobrym pomysłem będzie dodanie do niej trochę soku z cytryny. W ten sposób na bieżąco uzupełnisz ubytek elektrolitów.

 

6. Zgłębiał swoją wiedzę

Pierwsze treningi na siłowni potraktuj rozpoznawczo. Wykorzystaj czas na to, by dowiedzieć się więcej, zgłębiaj swoją merytoryczną wiedzę o ćwiczeniach i diecie. Im więcej się dowiesz, tym bardziej zwiększysz swoje szanse na sukces.

 

7. Zapisuj swoje osiągnięcia

O motywację trzeba trochę powalczyć i tą walkę będziesz musiał przejść każdego dnia. Nic tak nie motywuje jak rezultaty, które są widoczne gołym okiem. Zrób sobie tabelę z wynikami. Zdaj się na swoją kreatywność. Możesz zrobić zdjęcia miesiąc przed i po. Zapisz wagę, wymiary, wszystko, co może być Twoim motorem napędowym. Pomoże Ci to przy treningach.

8 .Przygotuj się do treningu

Decydując się na trening warto zaopatrzyć się w kilka rzeczy… strój sportowy, ręcznik, żel pod prysznic, bidon, butelka z wodą , buty oraz antyperspirant.  Nie szykuj się w pośpiechu.  Ważne byś miał wszystko, czego potrzebujesz przy sobie. Nie zapomnij o dodatkowym ręczniku do urządzeń.

ARTYKUŁY POWIĄZANE


Najnowsze Artykuły
Znajdziesz nas na:



Auta z duszą: Mercedes-Benz 770K

Auta z duszą: Mercedes-Benz 770K