Jesteś tutaj :
  • Home
  •  
  • Rzeźba
  •  
  • Tydzień bez siłowni- rośniesz gdy odpoczywasz
Tydzień bez siłowni- rośniesz gdy odpoczywasz
  • Październik 26, 2016
  • 0 Komentarzy

Martwisz się, że tydzień bez siłowni osłabi Twoje mięśnie lub o to,  że nadejdą spadki? Mamy dla Ciebie dobrą wiadomość, tydzień bez siłowni naprawdę nie spowoduje, że stracisz formę. Wręcz przeciwnie, na trening wrócisz silniejszy i bardziej zmotywowany, a porządny odpoczynek sprawi, że Twoje mięśnie się wzmocnią.

 

Jeżeli jesteś regularnym bywalcem na  siłowni, to zapewne doskonale zdajesz sobie sprawę z tego jak ważna jest odpowiednia regeneracja naszych mięśni, szczególnie po solidnym treningu. Czasami jednak bywa tak, że dzień odpoczynku przeradza się w dwa dni, a z dwóch robi się tydzień. Nie musisz się jednak martwić, wysiłek nie poszedł na marne i naprawdę nie będziesz musiał zaczynać wszystkiego od nowa. Takie dłuższe przerwy pomogą Ci wrócić na trening pełnym energii i z mocniejszą motywacją, a Twoje mięśnie będą Ci za to wdzięczne. O ile nie są one zbyt częste!

 

 

Kiedy odpoczywasz – Rośniesz

Twoje ciało potrzebuje regularnych przerw, ponieważ pod wpływem regeneracji zachodzi wiele zmian biochemicznych, hormonalnych oraz neurologicznych. Te wszystkie zmiany ostatecznie przynoszą nam wielką korzyść w wydolności i w rozmiarze naszych mięśni. Jeżeli nie zadbasz o odpowiednią regenerację swoich mięśni, nigdy nie doczekasz się spodziewanych efektów, mało tego możesz doprowadzić organizm do przetrenowania.

 

Tydzien bez silowni- rosniesz gdy odpoczywasz

Przetrenowanie organizmu nie jest niczym przyjemnym i zapewne nie  jest tym czego się spodziewasz. Podczas przetrenowania we krwi rośnie ilość monocytów, które upośledzają syntezę oraz powodują spadek naszej energii. Twój sen będzie bardzo utrudniony, a produkcja Twoich hormonów będzie zakłócona. Niestety dla wielu osób tydzień bez siłowni, nie wspominając już od dwóch to koniec świata, ponieważ nasza intuicja podpowiada nam, że to coś złego. ‚Odpuszczają tylko cieniasy’ ile razy wypowiadałeś to zdanie albo chociażby je słyszałeś? Wiadomo, że nikt nie chce być cieniasem ale nie zapominajmy, że należy trenować ciężko,  ale przede wszystkim z głową. Jeżeli zadbasz o to,  by robić przerwy co 12 tygodni to uchronisz się przed syndromem przetrenowania.

 

 Przeczytaj jeszcze: Budujemy masę mięśniową. Jak nabrać ciała?

 

Mam nadzieję, że udało mi się odgonić od Ciebie zmartwienia i poczucie winy związane z tygodniem nieróbstwa na siłowni, a jednocześnie sprawić byś zaczął cieszyć się regeneracją swoich mięśni. Naprawdę tydzień poza głośną i pełną ludzi siłownią da Ci psychiczną oraz fizyczną świeżość. Przyda Ci się taki zastrzyk pozytywnej energii.

 

 

 

 

ARTYKUŁY POWIĄZANE

Najnowsze Artykuły
Znajdziesz nas na:


Auta z duszą: Mercedes-Benz 770K

Auta z duszą: Mercedes-Benz 770K