Jesteś tutaj :
Trenuj jak Marcin Gortat

W jednym z wywiadów Marcin przyznał się, że od 30 urodzin nie katuje już swojego ciała, ale po prostu dba o dobrą kondycję.

 

Dieta koszykarza

Najważniejsze jest solidne śniadanie w domu, które naładuje Cię do ostrego treningu

 

1. Kalorie

Dieta Marcina Gortata jest pełna kalorii, jak twierdzi sam koszykarz, że w trakcie sezonu jest wstanie pochłaniać ich nawet 10.000 dziennie. To naprawdę imponująca liczba szczególnie, że nie są to puste kalorie typu cheeseburger czy żelki, a raczej grillowany kurczak z warzywami.

 

 

2. Jakość

W Stanach, aby mieć pewność, że spożywa się dobrej jakości mięso czy cokolwiek innego trzeba dopłacić mniej więcej 2 dolary.

 

3. Pora

Sportowca nie obowiązuje reguła, że ostatni posiłek spożywamy o 18:00. Marcin twierdzi, że podczas sezonu je praktycznie non stop od 8 rano do 1 w nocy. Można pozazdrościć, co?

 

4. Motywacja

Jak zmotywować, kogoś kto za żadne skarby świata nie potrafi zaangażować się w trening?

Marcin Gortat twierdzi, że zachęca swoich podopiecznych opowiadając im o korzyściach. Szczególnie motywujące dla dzieciaków jest słuchanie o tym, że czeka ich świetlana przyszłość, 5 domów i 10 samochodów. To daje im tak niesamowitego kopa, przez tydzień ćwiczą do tego stopnia, że nie mają siły chodzić. Jednak należy pamiętać, że taka motywacja dobra jest do pewnego momentu, później chęć musi wyjść tylko i wyłącznie od Ciebie samego.  Należy odpowiedzieć sobie na kilka konkretnych pytań, mianowicie: ”po co żyje?” ”Kim chce w życiu być?” oraz ”Jak ma wyglądać moja kariera?”.

 

Poniżej znajdują się ćwiczenia, które wykonuje sam Marcin Gortat. Jeżeli chcesz być tak samo zwinny na parkiecie jak on, włącz te ćwiczenia do swojej rozpiski. Po skończonej sesji należy jeszcze wykonać kilkunastu  minutowy bieg.

 

Zginanie z taśmą:  2×10 powtórzeń


Taśmę umieść tuż pod kolanem, natomiast drugi koniec zablokuj. Zginaj i prostuj nogę, odrywając przy tym piętę.

 

2.Odciąganie: 2×10 powtórzeń


Taśmę załóż tuż nad kostką, a następnie stań bokiem do słupka. W pozycji wyprostowanej zacznij odciągać nogę jak najdalej potrafisz.

 

3.Przeciąganie: 2×10 powtórzeń


Taśmę zablokuj za pomocą stopy znajdującej się bliżej słupka. Zacznij przeciągać nogę na krzyż. Po skończonej serii zmień stronę.

4.Wykrok w bok: 10 powtórzeń


Przyjmij pozycję wyprostowaną i zrób wykrok w lewo, następnie wróć do pozycji startowej i wykonaj to samo tylko na drugą stronę. Tak wykonane ćwiczenie jest jednym powtórzeniem.

 

5.Przejście w bok:  20 powtórzeń

Taśmę umieść tuż nad kostkami. Zejdź delikatnie w dół i wykonaj 10 kroków w lewo, a następnie przejdź tyle samo w prawą stronę.

 

 

 

ARTYKUŁY POWIĄZANE


Najnowsze Artykuły
Znajdziesz nas na:
Auta z duszą: Mercedes-Benz 770K

Auta z duszą: Mercedes-Benz 770K