Jesteś tutaj :
  • Home
  •  
  • Rzeźba
  •  
  • Szybkie i skutecznie odchudzanie czyli jak schudnąć w przeciągu dwóch tygodni
Szybkie i skutecznie odchudzanie czyli jak schudnąć w przeciągu dwóch tygodni

Postanowienia noworoczne dotyczące zrzucenia kilku kilogramów  wciąż są na tym samym etapie co 31 grudnia? Każdego dnia obiecujesz swojej żonie, że już od jutra przejdziesz na zdrowy styl życia? Koniec z odkładaniem na wiecznie trwające jutro.

 

Zacznij od ograniczenia cukru, a kilogramy same zaczną spadać

 

Światowa Organizacja Zdrowia przed długi okres czasu zajmowała się badaniami, które poświęcone były głównie wpływowi cukru na naszą masę ciała. Jak się okazuje samo ograniczenie spożywanego przez nas cukru sprawi, że w przeciągu zaledwie 2 tygodniu nasza waga będzie mniejsza o 0,8 kg. Być może dla niektórych może się to wydawać niewiele, ale taka zmiana przyniesie na pewno wiele korzyści w późniejszym czasie. Przypominamy również, że badania były skierowane na samo ograniczenie cukru, nie ma tu mowy o całkowitej rezygnacji oraz dodatkowych ćwiczeniach. Na samym początku wystarczy rezygnacja ze słodzenia kawy czy herbaty.

 

 

Badacze z Harvard University przypominają,  by patrzeć na etykiety oraz ostrzegają przed produktami, które w niepozorny sposób kryją w sobie największe ilości cukru: płatki śniadaniowe oraz soki owocowe. Nie wspominając już o wszelkiego rodzaju napojach gazowanych. Ciekawym zjawiskiem jest również fakt, że większą ilość jedzenia pochłoniemy idąc na obiad ze znajomymi, szczególnie tymi z nadwagą. 23 proc. – o tyle więcej porcji makaronu zjadły osoby,  na których przeprowadzono badanie w towarzystwie kolegów aniżeli wtedy,  gdy spożywali posiłek sami. Wniosek nasuwa się sam: Albo jedz sam, albo nie wychodź z kolegami na makaron. 😉

 

Jedna impreza nie zaszkodzi

Nie zaszkodzi tylko wtedy, gdy całkowicie zmienisz swoje nawyki żywieniowe i zamiast sięgać po niezdrowe przekąski wyciągniesz rękę po owoce. Świętować należy ostrożnie oraz z głową. Duńscy naukowcy udowodnili, że właśnie podczas wyjść towarzyskich mamy największą skłonność do łamania naszych postanowień, szczególnie tych żywieniowych. Należy również pamiętać, że alkohol również ma duże ilość kcal, dlatego zdrowiej wyjdziesz zamieniając go na wodę czy chociażby sok.

 

 

Jedz wcześniej

 

Żadnym nowym odkryciem nie jest, że spożywać posiłki należy jak najwcześniej. Włoscy badacze postanowili jednak wrzucić na warsztat prawdziwy włoski zwyczaj, jakim jest jedzenie późnym wieczorem. Jak się okazało, ryzyko nadwagi u szczupłych i zdrowych osób wzrosło aż o ponad połowę i to naprawdę w przerażająco szybkim tempie. Nie oznacza to jednak, że nie należy całkowicie zrezygnować z kolacji. Wystarczy pamiętać by była ona lekka, a najlepiej by było to białko. Osoby biorące udział w doświadczeniu spożywały późnym wieczorem posiłki, które zawierały połowę ich dziennego zapotrzebowania na kcal. Rozwiązanie na utrzymanie prawidłowej sylwetki jest tylko jedno: regularne oraz równomierne posiłki.

 

ARTYKUŁY POWIĄZANE

Najnowsze Artykuły
Znajdziesz nas na:


Auta z duszą: Mercedes-Benz 770K

Auta z duszą: Mercedes-Benz 770K