Jesteś tutaj :
  • Home
  •  
  • Rzeźba
  •  
  • Street workout czy siłownia – Co wybrać?
Street workout czy siłownia – Co wybrać?

Jeżeli myślisz, że jedyną drogą do uzyskania pięknej sylwetki jest trening z żelastwem znajdującym się w pomieszczeniu zabudowanym czterema ścianami to jesteś w błędzie. Twoja motywacja i zapał do treningu ruszy jak z kopyta jeżeli tylko uwolnisz się od niepotrzebnego obciążenia.

 

 

 

 

 

 

Co do tego, że fitness Polsce rozwija się w tempie dynamicznym nie ma najmniejszych wątpliwości. Każdego dnia na Instagramie pojawiają się nowe profile trenerów oraz trenerek, żeby zobaczyć co słychać u każdego z nich z pewnością musielibyśmy odpuścić sobie nie tylko ćwiczenia, ale wszystkie obowiązki w danym dniu. Już w tej chwili klubów fitness jest więcej niż sklepów typu Żabka czy Biedronka, a będzie ich jeszcze więcej.

 

 

 

Oczywiście bardzo cieszymy się ze zmiany trybu życia Polaków oraz chęci dbania o zdrowie, jednak nie każdy zdaje sobie sprawę, że karnet na siłownie jest naprawdę zbędny. Wszystko czego potrzebujesz do zbudowania silnego i umięśnionego ciała, każdego dnia znajduje się pod swoją ręką.

 

 

 

Trening kalisteniczny z wykorzystaniem obciążenia naszego ciała to idealny sposób na zbudowanie harmonijnej sylwetki, a to pozwoli Ci uniknąć nienaturalnie napompowanych do gigantycznych rozmiarów mięśni. Jeżeli zmagasz się z dylematem, którą z opcji wybrać to odpowiedź znajdziesz poniżej.

 

 

 

Badania naukowe dowodzą, że kobiety uważają iż sylwetka umięśniona na tyle, że koszulka zostaje wypełniona przez mięśnie jest dużo bardziej atrakcyjniejsza aniżeli taka, gdzie mięśnie znacznie utrudniają jej założenie. Podstawą jest wyeliminowanie zasady opierającej się na: klata, plecy, barki w zamian zadbaj by Twój trening składał się trzech elementów.

 

 

 

Pierwszym, a zarazem najważniejszym elementem jest ten odpowiadający za równowagę – kontrolowane ruchy angażujące wszystkie partie mięśni. Świetnie sprawi się tutaj kalistenika czy chociażby wspinaczka. Drugim elementem jest kardio, a mianowicie pływanie, bieganie, kolarstwo. Trzecim, a zarazem ostatnim elementem jest trening siły eksplozywnej. Aby ją wypracować należy wykonywać ćwiczenia plyometryczne.

 

 

 

Oczywiście im więcej ruchu tym lepiej, dlatego zachęcamy do gier zespołowych np. koszykówka, która wymaga nieustannej, dynamicznej zmiany ruchu oraz podskoków. To zdecydowanie korzystnie wpłynie na spalanie tkanki tłuszczowej. Taka kombinacja wszystkich elementów pozwala spalić więcej kalorii aniżeli zwykły tradycyjny trening siłowy. Wszystko dzięki intensywności oraz zaangażowania całego ciała w ruch. Kalistenika sprawi, że rozbudujesz mięśnie, Twoja ogólna sprawność fizyczna się poprawi, a dzięki treningowi kardio przedłużysz swoje życie(ćwiczenia tego typu znacznie zmniejszają ryzyko chorób układu krwionośnego).

 

 

 

 

 

 

Kolejną zaletą jaką daję nam kalistenika jest niskie ryzyko kontuzji ze względu na różnorodność ćwiczeń. Powięź czyli cienka błona otaczająca mięśnie nienawidzi monotonii, gdyż powoduje ona zrosty oraz ogranicza mobilność, a to zaś prowadzi do kontuzji. Dodatkowo dzięki rezygnacji z ciężarów, Twoje stawy oraz więzadła dostaną upragniony odpoczynek.

 

 

 

Jednak w życiu ze wszystkim można przesadzić, dlatego bardzo ważne jest by pamiętać o regeneracji (tydzień wolnego na 2 miesiące). Pamiętaj również, że trening nie jest żadnym obowiązkiem i spraw by stał się czymś co daje Ci przyjemność. Obowiązki zdecydowanie łatwiej odpuszczamy.

 

ARTYKUŁY POWIĄZANE
Najnowsze Artykuły
Znajdziesz nas na:


Auta z duszą: Mercedes-Benz 770K

Auta z duszą: Mercedes-Benz 770K