Jesteś tutaj :
  • Home
  •  
  • Męska Strefa
  •  
  • Problemy ze snem, jak spać by się wyspać? 5 sprawdzonych sposobów na dobry sen
Problemy ze snem, jak spać by się wyspać? 5 sprawdzonych sposobów na dobry sen

Czujesz, że padasz z nóg jednak Twój mózg nie chce się wyłączyć przez co nie możesz zasnąć? Najczęstszym powodem problemów ze snem jest przesunięty rytm dobowy, być może dotyczy on również Ciebie. Czy istnieje możliwość wyregulowania naszego wewnętrznego zegara? Spokojnie, dzięki poniższym sposobom zaczniesz zasypiać w normalnych godzinach.

 

 

1. Zgaszone światło

 

Jeżeli miewasz problemy ze snem, a z pewnością nie należy on do najlepszych skoro zdecydowałeś się przeczytać ten artykuł. Na godzinę przez położeniem się spać wyłącz urządzenia elektryczne, które odwracają Twoją uwagę od snu, mianowicie telewizor, komputer, a nawet smartfon. Być może nie zdajesz sobie nawet sprawy, ale niebieskie światło, które emitowane jest przez tego rodzaju urządzenia hamuje wydzielanie melatoniny, która jest naszym naturalnym usypiaczem i wpływa na jakość naszego snu.

 

 

2. Zero liczenia owiec, baranów czy innych zwierzątek

 

Z pewnością nie od dziś wiesz, że liczenie owiec za każdym razem zawodziło, leżenie i gapienie się w ciemność przez godzinę, dwie czy nawet trzy w niczym nie pomoże. Nie mamy takiej władzy nad naszym mózgiem jak nam się wydaje, nie możemy go tak po prostu zmusić by się wyłączył. Skoro czujesz, że sen prędko nie nadejdzie, wstań i zrób coś. Nie musi być to wcale nic pożytecznego, jednak pamiętaj by pod żadnym pozorem nie włączać urządzeń elektronicznych.

 

Świetnym sposobem na zmęczenie naszego mózgu jest czytanie książki, jeżeli jednak nie masz na to najmniejszej ochoty możesz chociażby posprzątać.

 

 

3. Sen

 

Podręcznikowa dawka snu to osiem godzin, jednak nie jest do końca prawda. Faza głębokiego snu wynosi około 90 minut, dlatego by następnego dnia wstać wyspanym dobrze jest przesypiać wielokrotność tego okresu.

 

Specjaliści zajmujący się zaburzeniami snu zalecają by w przeciągu tygodnia przesypiać 35 cykli po 90 minut. Łatwo więc obliczyć, że w ciągu doby wynosi to 7,5h. Jeżeli w ciągu jednej nocy uda Ci się zasnąć jedynie na 4 cykle co daje około 6h, to dokonaj wszelkich starań by następnej nocy przespać 6 cykli czyli 9h. Dzięki temu uda Ci się nadrobić straty, być znacznie bardziej wypoczętym i pełnym energii.

 

4. Odpowiednia pozycja

 

Zapewne zdarza Ci się zasypiać bez problemu, ale mimo wszystko wstać niezbyt wypoczętym. Tutaj ważną rolę odgrywa pozycja. Jeżeli Twój mózg nie zostanie przekonany przez Twoje ciało, że jest całkowicie bezpieczny to nici z fazy głębokiego snu bo wtedy jesteś całkowicie bezbronny.

 

Dlatego kładąc się do snu zawsze zwracaj uwagę na dobieraną przez siebie pozycję, najlepiej jeżeli zaśniesz w pozycji embrionalnej lub na boku niedominującym. W chwili ataku przez swoją małżonkę, sąsiada czy chociażby potwora z Loch Ness ręka dominująca jest zawsze w pogotowiu, a Ty jesteś bezpieczny.

 

5. Bez drzemki

 

Najlepiej żebyś zapomniał, że w ogóle istnieje taka funkcja w budziku jak ”drzemka”. Od razu po przebudzeniu wstań, odsłoń rolety i wystaw swoje ciało na światło, dzięki czemu zaczniesz dzień od dawki energii. Żeby jednak uzupełnić ją całkowicie i być w pełni sił do działania wypij coś, najlepiej szklankę wody uzupełniając poziom płynu w organizmie. Teraz możesz się brać za śniadanie i dostarczyć swojemu mózgowi pożywną dawkę energii.

 

Z rana najlepiej jeść węglowodany, gdyż zadziałają one najszybciej a organizm po 8h bez jedzenia jest naprawdę wycieńczony. Zaczynając dzień od takiego zestawu jak: światło + szklanka wody + pożywne śniadanie będziesz pełny energii, dzięki czemu lepiej będzie Ci się zaczynać każdy dzień i już nigdy nie będziesz potrzebował drzemki, która tak naprawdę nic nie daje, gdyż organizm jest wówczas  w fazie naprawdę płytkiego snu.

ARTYKUŁY POWIĄZANE
Najnowsze Artykuły
Znajdziesz nas na:


Auta z duszą: Mercedes-Benz 770K

Auta z duszą: Mercedes-Benz 770K