Jesteś tutaj :
  • Home
  •  
  • Sport
  •  
  • Pedałuj i zaangażuj wszystkie mięśnie do jazdy na rowerze
Pedałuj i zaangażuj wszystkie mięśnie do jazdy na rowerze
  • Kwiecień 27, 2017
  • 0 Komentarzy

Pracujesz ciężko na treningach, wyciskasz z siebie siódme poty, a później tracisz całą swoją moc poprzez złe pedałowanie na rowerze. Przecież to bezsensu. Zobacz jak obracać pedałami tak,  by wyciskać z siebie 100 procent mięśni i żaden wytworzony przez Ciebie wat nie poszedł na marne.

 

 

11-1 zaczynamy

Fazę tę rozpoczynamy, kiedy nasze kolano jest w największym zgięciu, a cały ruch nogą wykonywany jest w przód.

 

1-5 moc maksymalna

Warto wspomnieć, że szczyt mocy maksymalnej przypada na godzinę 3.00. Kierując nogę ku dołowi napędzamy nasz rower w najmocniejszy sposób.

 

5-7 martwy punkt

Jest to jeden z najmniej przyjemnych momentów, a mianowicie najtrudniej jest nam wtedy przełożyć siłę na pedał. Wystarczy jednak, że będziesz ciągnął w tył tak jakbyś chciał odkleić sobie coś przyklejonego do buta.

 

7-11 powrót

Faza ta opiera się głównie a ruchu nogą wędrującą ku górze, musisz wtedy nią jak najmocniej pracować.

 

 

Ćwiczenia, które pomogą Ci wypracować odpowiednią technikę pedałowania

 

 

1. Przednia część uda – trening siłowy

 

 Jeżeli chodzi o tę część uda to mięśnie najmocniej zaangażowane są w trakcie dwóch pierwszych faz obrotu. Spokojnie można wyćwiczyć je wykonując trening na sztosie, chodzi przede wszystkim o robienie pojazdów na cięższym przełożeniu aniżeli optymalne.

 

Idealną kadencją będzie granica 70, korbami należy obracać na siedząco pod żadnym pozorem nie wolno Ci stawać na pedałach! Oczywiście przednią część uda można również ćwiczyć na siłowni wykonując ćwiczenia wielowarstwowe, najlepsze będą przysiady ze sztangą znajdującą się na obojczykach.

 

2. Tylna część uda – trening siłowy

 

 Mięśnie tylnej części uda najmocniej pracują podczas 3 i 4 fazy ruchu, a mianowicie podczas ciągnięcia korby w górę. Jeżeli chcesz mieć pewność, że w odpowiedni sposób wykonujesz ten ruch podczas treningu czy wyścigu, należy wzmocnić odpowiednią partię mięśni.

 

Kiedy zaczynasz pedałować na sztosie lub trenażerze, wrzuć jak najcięższe obciążenie i bez pomocy rąk (umieść je swobodnie na kierownicy), wykonuj tylko i wyłączne ruch ciągnięcia. Kiedy jesteś na siłowni tył uda spokojnie możesz ćwiczyć na maszynie (uginanie podudzia) lub najzwyczajniej w świecie wykonywać martwy ciąg ze sztangą.

 

 

3. Cały obrót korby

 

Jeżeli chodzi o silne mięśnie to oczywiście są one nam potrzebne do poprawnego pedałowania, jednak same w sobie nie zapewnią Ci sukcesu. Prawidłową technikę najlepiej wyćwiczyć jest podczas jazdy ulicznej dzięki czemu łatwiej będzie Ci się skupić na poprawnym wykonywaniu.

 

Obracaj korbą na miękkim przełożeniu za pomocą jednej nogi (wepnij ją w pedał). Druga zaś jest tylko oparta o pedał i pozostaje zupełnie nieaktywna. Wykonaj naprzemiennie po kilka serii na jedną i drugą nogę.

 

4. Ostre koło

 

Rower ostrokołowy to idealny sprzęt do doskonalenia techniki prawidłowego pedałowania. Mechanizm ten zmusza do pracy nad nieustannym ruchem.

 

W ten sposób wyrabia się w nas nawyk ciągłego pedałowania, natomiast nogi są w ciągłej pracy na takim samym obciążeniu, niezależnie od tego czy właśnie jedziemy w górę czy zjeżdżamy w dół. Pamiętaj jednak by zachować czujność, gdyż podczas pierwszych chwil ostre koło bywa bardzo zdradliwe.

 

 

ARTYKUŁY POWIĄZANE

Najnowsze Artykuły
Znajdziesz nas na:


Auta z duszą: Mercedes-Benz 770K

Auta z duszą: Mercedes-Benz 770K