Jesteś tutaj :
  • Home
  •  
  • Rzeźba
  •  
  • Hipertrofia mięśniowa: proces rozrastania się mięśni
Hipertrofia mięśniowa: proces rozrastania się mięśni

Jak reaguje Twoje ciało i co się w nim dzieje, gdy kończysz  kolejne powtórzenia wysiłku fizycznego?

 

 

 

 

 

1. Startuj powoli

 

Nie masz co liczyć na imponujące efekty jeśli pomijasz rozgrzewkę. Nigdy nie zaczynaj od marszu. Rozgrzewka jest czymś czego nigdy więcej nie wolno Ci sobie odpuścić. Pomoże Ci ona dostarczyć większą porcję krwi i tlenu do wszystkich mięśni, nawet tych odległych, dopiero wtedy mięśnie zaczynają naprawdę pracować. Jeżeli w danym dniu zaplanowałeś ćwiczenia mięśni klatki piersiowej to możesz odpuścić sobie bieżnię- lepiej skupić się na rozgrzewaniu mięśni, nad którymi chcesz popracować. Zacznij od  małych ciężarów i sporej liczby powtórzeń. Dzięki temu Twoje działania będą znacznie skuteczniejsze.

 

 

2. Spalaj, spalaj i jeszcze raz spalaj

 

Pytanie, które nigdy nie wyjdzie z kręgu tych najczęściej zadawanych, a mianowicie ‘’małe ciężary i dużo powtórzeń, czy może odwrotnie?’’ Odpowiedź brzmi: jak wolisz. Profesor Greg Whyte, szef Centre for Health and Human Performance wyjaśnia, że chodzi przede wszystkim o to, by była różnica między zapotrzebowaniem na energię, a jej dostępnością. Twoim zadaniem więc jest zmusić mięśnie do porażki poprzez jak największą liczbę wymagań, a wtedy zobaczysz prawdziwe efekty. Najlepszym rozwiązaniem jest jednak naprzemienne zmienianie obciążeń: raz małe, raz duże.

 

 

3. Hipermięśnie

 

Po każdym wysiłku przychodzi nagroda. Hiipertrofia mięśni czyli prościej mówiąc rozrost tkanki mięśniowej przychodzi jako nagroda za pot, czerwoną twarz, stękanie, a przede wszystkim wytrwałość. Kiedy zmuszamy nasze mięśnie do pracy ponad ich maksymalną siłę, z czasem zaczynają pękać. Wcale nie chodzi tu o żadną przenośnię, nasze mięśnie naprawdę zaczynają pękać. W fazie ich rozrostu następują mikropęknięcia włókien mięśniowych i to właśnie ten proces jest tym najbardziej pożądanym.  Ciało dostaje sygnał, a następnie wysyła w pęknięte miejsca białko oraz hormon wzrostu. To wszystko buduje strukturę oraz rozrost a także siłę mięśni. Ale przecież po to trenujemy, prawda?

 

 

4. Uśmiech to podstawa

 

Bardzo często dzieje się tak, że po wyjściu z siłowni mamy znacznie lepszy humor aniżeli zanim tam weszliśmy. Podczas treningu do naszego mózgu,  dokładniej do ośrodka nagrody dociera hormon szczęścia. To on wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie. Profesor Whyte twierdzi, że wystarczy 10 minut wysiłku, aby skutki zaczęły być widoczne. Jednak zachęcamy do jak najdłuższej aktywności fizycznej, gdyż im jest jej więcej tym wyrzut hormonów będzie silniejszy, a Ty jeszcze szczęśliwszy.

 

 

5. Ćwicz i puchnij

 

Podczas ćwiczeń dopływ krwi do mięśni zostaje zwiększony i oprócz tego, że są one wtedy lepiej odżywione to dodatkowo ‘’puchną’’. Efekt opuchlizny utrzymuje się mniej więcej przez 30 minut po zakończonym treningu. To właśnie w tym czasie jesteś największy, dlatego najlepiej jest przyglądać się sobie w lustrze i cykać zdjęcia na Instagrama czy inne portale społecznościowe.

ARTYKUŁY POWIĄZANE


Najnowsze Artykuły
Znajdziesz nas na:
Auta z duszą: Mercedes-Benz 770K

Auta z duszą: Mercedes-Benz 770K