Jesteś tutaj :
  • Home
  •  
  • Rzeźba
  •  
  • Budujemy masę mięśniową. Jak nabrać ciała?
Budujemy masę mięśniową. Jak nabrać ciała?
  • Październik 18, 2016
  • 0 Komentarzy

Okres jesienno –  zimowy to najczęściej wybierany czas na  budowanie masy mięśniowej  przez  wielu z nas. Za cel obieramy sobie zbudowanie jak największej suchej masy mięśniowej z jak najmniejszym przyrostem tłuszczu.  Teoria głosi ”najpierw masa, potem rzeźba” tylko jak zbudować tę masę? Na pewno już zdajesz sobie sprawę z tego, że ważną rolę w tym wszystkim będzie odgrywać dieta oraz odżywki.

 

Jedz białko, będziesz wielki

 

Brak odpowiedniej ilości białka w diecie to najprościej mówiąc brak efektów. Białko jest głównym składnikiem budulcowym ludzkiego organizmu. Dzienne zapotrzebowanie na ten składnik wynosi od 1,6 do 2 gramów białka na kilogram masy ciała. Najbardziej wartościowym źródłem tego mikroskładnika są: ryby, owoce morza, nabiał, chude i czerwone mięso, jaja, przetwory mleczne. Należy dodać, że białko dzielimy na dwa rodzaje: na te pełnowartościowe, które jest pochodzenia zwierzęcego i na niepełnowartościowe, której natomiast jest pochodzenia roślinnego.

 

salmon-1485014_640

 

Jeżeli chcemy, aby nasza masa mięśniowa rosła w prędkości światła, musimy zadbać o to,  by nasz bilans kaloryczny dobowy był dodatni. Jedząc poniżej dziennego zapotrzebowania nie będziesz wstanie niczego zbudować. Nadwyżkę kaloryczną zapewni nam odpowiednia dieta oraz odżywki. Musisz pamiętać jednak o tym, że każdy organizm jest inny co wiąże się z tym, że każdy wymaga innej liczby kalorii do skutecznego zbudowania masy mięśniowej.

 

 

Dawaj z siebie wszystko

 

Jeżeli już zdecydowałeś się na robienie masy i wybrałeś się na trening to zrób go na 100%. Nie wolno Ci się obijać. Podnoszenie ciężarów sprzyja rozrostowi struktur mięśniowych, podczas ćwiczenia z ciężarami uderzenie następuje naraz w więcej niż jeden mięsień.  Jeżeli chcesz być wielki, musisz przyzwyczaić swój organizm do treningów  z dużym obciążeniem. Uwzględnij też w swoim planie treningowym ćwiczenia wielostawowe, jest to świetne rozwiązanie,  ponieważ w trakcie jednego złożonego ruchu angażujemy 70 proc.  naszych wszystkich mięśni.

 

Regeneracja

 

Musisz pamiętać o tym żeby dać swoim mięśniom odpowiedni czas na regeneracje,  bo właśnie wtedy następuje ich rozrost. Odpoczywaj na tyle długo, na ile jesteś w stanie. Przed snem warto sięgnąć po dawkę preparatu, który podniesie poziom naszego testosteronu. Mięśnie potrzebują od 2 do 10 dni aby w pełni się zregenerować. Zasada jest prosta mięśnie rosną i nabierają siły w dni kiedy ich nie trenujemy.

ARTYKUŁY POWIĄZANE


Najnowsze Artykuły
Znajdziesz nas na:



Auta z duszą: Mercedes-Benz 770K

Auta z duszą: Mercedes-Benz 770K