Jesteś tutaj :
  • Home
  •  
  • Moto
  •  
  • Auta z duszą: Rolls Royce Phantom II Star of India
Auta z duszą: Rolls Royce Phantom II Star of India
  • Styczeń 13, 2017
  • 0 Komentarzy

W roku 1934 w Wielkiej Brytanii narodził się Rolls Royce Phantom II 40/50 HP Continental, znany również jako ”Star of India”. Mimo swojego oryginalnego pochodzenia swoje życie musiał prowadzić w obcym kraju, zwanym Perłą w Koronie, prościej mówiąc w Indiach.

 

 

Rolls-Royce Phantom II Star of India1

 

Fot: the-blueprints.com

 

Najlepiej opisującym porównaniem dla samochodów marki Rolls-Royce jest powiedzenie, że są one niczym brytyjscy monarchowie. Dokładnie tak jest, gdyż nawet odziani w szaty pełne kwiecistych wzorów ani trochę nie tracą na swojej dostojności. Doskonałym przykładem tego jest chociażby Rolls Beatlesów, który został pomalowany właśnie w kwiaty. Całe szczęście nasz Rolls-Royce Phantom II Star of India nie podzielił losów poprzednika i pozostając przy swoich oryginalnych kolorach, choć prawdę mówiąc dosyć osobliwych, gdyż połączenie polerowanego aluminium z pomarańczą jest rzadkością. Mimo wszystko samochód ten może osiągnąć naprawdę rekordową cenę.

Rolls-Royce Phantom II Star of India

 

Fot:cgtrader.com

Rolls-Royce Phantom II Star of India obecnie został wyceniony na 8 mln funtów brytyjskich. Cena niewątpliwie wysoka nawet jeżeli chodzi o taki rarytas jakim jest nasza Gwiazda Indii. Zapewne wiele osób zastanawia się skąd w ogóle wziął się pomysł na taki przydomek ”Star of India”. Zdecydowanie jest to zasługa 563-karatowego szafiru, który jest tak samo olśniewający i niezwykły, co ten samochód. Jeżeli chodzi o ilość wyprodukowanych Phantomów II Continental to w sumie jest ich 278, z czego właśnie nasz Rolls-Royce Phantom II Star of India jest jedyny w swoim rodzaju niczym ogromny szlachetny 563-karatowy szafir. Stąd niewątpliwie tak wysoka cena.

 

 

Rolls-Royce Phantom II Star of India 2

Fot:cgtrader.com

 

Jeżeli chodzi o wygląd i wyposażenie to chłodnica lśni równie mocno co maska, błotniki, stopnie boczne, zderzaki, a nawet osłony kół zapasowych. W samochodzie umieszczono nawet ogromne szperacze, które niegdyś służyły do polowania na tygrysy. Nadwozie, które jak już wcześniej wspominaliśmy  jest dosyć osobliwego koloru,  zostało wyposażone w składany beżowy dach, a jego wykonawcą był Thrupp and Maberly. Jeżeli chodzi o wnętrze to zdecydowanie dominuje tam najwyższej jakości skóra o kolorze brązowym, znajduje się tam również sporo drewnianych elementów, a wszystko to podkreśla ogromna czerwona kierownica.

Rolls-Royce Phantom II Star of India 4

Fot:cgtrader.com

Głęboko pod lśniącą maską umieszczony jest silnik R6, którego pojemność wynosi 7668 cm3, a jego konstrukcja musiała zostać podzielona aż na dwie trzycylindrowe części, które są ze sobą połączone. W aluminiowej głowicy znajdują się zawory, a były one uruchamiane za pomocą lasek popychaczy. Jeżeli chodzi o moc to była ona przekazywana przez czterobiegową skrzynię biegów z synchronizacją trzeciego oraz czwartego biegu. Zawieszenie w Rolls Royce Phantom II zostało oparte o półeliptyczne resory piórowe, natomiast całe auto, którego masa nie należy do najmniejszych było zatrzymywane za pomocą hamulców bębnowych, które zostały wyposażone w specjalne wspomaganie.

1934_RollsRoyce_PhantomIIStarofIndia1-750x420

Fot: supercars.net

Wiadomo, iż w dzisiejszych czasach opis techniczny nie robi na nas żadnego wrażenia, jednak warto przypomnieć sobie o skręcanych wraz kołami reflektorach w które również był wyposażony Rolls Royce Star of India. W Citroenie SM z 1970 roku były one uważane za bardzo nowatorskie, natomiast biorąc pod uwagę wspomaganie układu hamulcowego to w Polsce pierwszym samochodem, który był wyposażony w coś takiego był Polski Fiat 125p z 1967 roku.

 

 

ARTYKUŁY POWIĄZANE

Najnowsze Artykuły
Znajdziesz nas na:


Auta z duszą: Mercedes-Benz 770K

Auta z duszą: Mercedes-Benz 770K