Jesteś tutaj :
  • Home
  •  
  • Męska Strefa
  •  
  • Atletyczna sylwetka: białko serwatkowe i food prep kluczem do sukcesu
Atletyczna sylwetka: białko serwatkowe i food prep kluczem do sukcesu

Zmagasz się ze zbędnym balastem? Chcesz coś z nim zrobić? Kontrola wielkości posiłków jest w tym wypadku tak samo kluczowa jak ich skład.

 

 

 

 

Zero liczenia

 

Dzięki odpowiednio dobranej proporcji w posiłku kontrolujesz ilość pochłanianych kalorii bez używania kalkulatora.

 

 

¼ proteiny

 

Białko nie tylko pomaga w zwiększeniu masy mięśniowej, ale przede wszystkim w redukowaniu tkanki tłuszczowej. Mało tego do strawienia białka Twój organizm musi zużyć większą ilość kalorii aniżeli w przypadki innych składników odżywczych. Wypełniaj ¼ talerza mięsem, rybami czy chociażby jajami, a atletyczna sylwetka pojawi się szybciej niż Ci się wydaje.

 

 

⅛ węglowodany

 

Węglowodany przede wszystkim dostarczają nam energii do treningu ale są także znaczące w odbudowywaniu zapasów glikogenu. Jednak należy pamiętać by wybierać te ‘’zdrowe’’, które zawierają jak największą ilość składników odżywczych. Wszelkiego rodzaju kasze, bataty, ziemniaki to świetny pomysł, z makaronu postaraj się zrezygnować.

 

 

⅛ tłuszcze

 

W żadnym wypadku nie wolno Ci całkowicie rezygnować z tłuszczów, które są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Potrzebują ich nie tylko Twoje komórki, ale także kubki smakowe. Najlepiej jeżeli będziesz zjadał je pod postacią orzechów czy awokado. Jeżeli podczas gotowania używałeś masła klarowanego czy nawet oliwy z oliwek to ich ilość warto nieco zmniejszyć.

 

 

½ warzywa

 

Warzywa to nic innego jak źródło najcenniejszych witamin, minerałów, błonnika oraz przeciwutleniaczy. Spokojnie możesz pochłaniać ich naprawdę dużo, gdyż zawierają minimalną ilość kalorii. Jeżeli faktycznie marzy Ci się atletyczna sylwetka to warzywa powinny być głównym elementem posiłku i zajmować aż połowę talerza.

 

 

Spalaj kalorie

 

Kalorie możesz spalać dosłownie wszędzie i robiąc rzeczy o których byś nawet nie pomyślał, że przyczynią się do tego. Półgodzinna rozmowa telefoniczna przeprowadzona chodząc chociażby od konta w kont pozwoli Ci spalić ponad 100kcal.Nigdy więcej nie rozmawiaj na siedząco!

 

 

 

 

Śniadanie plus deser

 

Jeżeli myślisz, że śniadanie kończy się wraz z ostatnim kęsem jajecznicy czy kanapki to się grubo mylisz. Białkowy szejk wypity godzinę po śniadaniu oznacza koniec Twojego pierwszego posiłku w ciągu dnia.

 

Według przeprowadzonych badań wynika, że taki zabieg mocno zmniejsza uczucie głodu wśród aktywnych mężczyzn. Aby osiągnąć odpowiedni efekt wystarczy zaledwie 20g białka serwatkowego (wysoka zawartość leucyny spisuje się lepiej niż kazeina, białko sojowe czy z jaj), dzięki czemu nie ma potrzeby pakować do shake’a większej ilości proszku.

 

 

Gotuj sam/ w domu

 

Nie od dziś wiadomo, że stołowanie się w knajpach w żaden sposób nie sprzyja odchudzaniu, wręcz często je utrudnia. Badania przeprowadzone przez  University of Illinois świetnie to pokazują.

 

Średnie spożycie kalorii w ciągu dnia

 

Posiłki przygotowane w domu: 2000kcal

Posiłki w restauracji: 2150kcal

Posiłki Fast-food: 2200kcal

 

ARTYKUŁY POWIĄZANE

Najnowsze Artykuły
Znajdziesz nas na:


Auta z duszą: Mercedes-Benz 770K

Auta z duszą: Mercedes-Benz 770K